ariston

پنل های خورشیدی با قابلیت تولید انرژی از باران

یکی از معضلات سیستم های خورشیدی آب و هوای بارانی در طول روز می باشد. در این زمان پنل ها به پایین ترین میزان تولید برق می رسند و در صورت تداوم شرایط بد آب و هوایی باطری ها پس از مدتی دشارژه شده و سیستم خورشیدی قادر به تولید برق نخواهد بود. در این شرایط نیازمند تامین انرژی الکتریکی به روش دیگر هستیم.

بر اساس تخمین تولیدکنندگان پنل های خورشیدی، در روزهای ابری نسبت به روزهای آفتابی حدود 15 الی 30 درصد انرژی کمتری از خورشید دریافت می­ کنند. چنانچه می دانید قطرات باران آب خالص نمی باشد و ترکیبی از آب، ذرات و گازهای درون جو و نمک های مختلف شامل سدیم، کلسیم و آمونیوم می­ باشد که از یون­های مثبت و منفی تشکیل شده اند.

با اضافه کردن یک لایه فوق العاده نازک گرافن(غنی شده با الکترون) به عنوان لایه سطحی بر روی پنل، یون­ های موجود در قطرات باران قادر هستند تا با سطح گرافن موجود بر روی پنل واکنش نشان داده و تولید انرژی نمایند.

گرافن نیز دارای الکترون های به هم ریخته و نامنظم است که می­ تواند آزادانه در سراسر سطح پنل حرکت کنند. در نتیجه بار مثبت از آب و بار منفی از گرافن منجر به یک پتانسیل الکتریکی می ­شود و در این دو لایه ولتاژ ایجاد می ­کند که این ولتاژ برای ایجاد جریان الکتریکی کافی می­ باشد.






تاریخ ایجاد: پنج شنبه 9 آذر 1396
آخرین بروز رسانی: پنج شنبه 9 آذر 1396
تعداد بازدید: 1430