ariston

نحوه بازاریابی برندهای جهانی

در جهان امروز بازاریابی برای برندهای مختلف معنای متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده است. در حقیقت اندازه و وسعت برند شما نیز امر مهمی می ­باشد و تفاوت زیادی با برندهای معروفی چون نایک و دیزنی دارند. اما در میان تمام برندها تنها یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که همیشه حق با مشتری است.

حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که برندهای کوچک و تازه تاسیس چگونه باید به رشد خود ادامه دهند در ادامه به بررسی 5 توصیه از جین پی.جکسون(مدیر تجارت جهانی شرکت دیزنی، رئیس هیئت مدیره نایک و عضو هیئت مدیره هواپیمایی دلتا) می­ پردازیم:


1- تجربه خوبی برای مصرف کننده رقم بزنید:
در فضای خرده فروشی باید 3 موضوع اساسی محصول، تجربه و قیمت مورد توجه قرار گیرند. این یک بازی تجربی است که استارت آپ ها فرصت دارند در آن پیشرفت کنند و برنده شوند. گسترش تجربه آنلاین برند یکی از کارهایی است که با فضای کاری برند رابطه دارد و باعث موفقیت یا شکست آن خواهد شد.

2- استراتژی بلند مدت را جایگزین اهداف کوتاه مدت کنید:
شرکت ها و برندهای متفاوت هر کدام اطلاعات زیادی در مورد مشتری های خود دارند که تفاوت زیادی بین اطلاعات و داده ها وجود دارد. جین پی.جکسون بر اهمیت فاش نکردن اطلاعات مشتری های یک برند تاکید می کند. برای شرکت های تازه تاسیس این نکته بسیار اهمیت دارد که برای خودشان اهداف بلند مدت تعریف کنند.

3- بازاریابی سببی را تمرین کنید(Cause related marketing):
در این نوع بازاریابی از یک دلیل حمایت می کنند و توسط آن باعث می شوند تا ارزش خود را بالا برند. استفاده از این فرصت، به برندهای تازه تاسیس این فرصت را می دهد که خودشان را از دیگران متمایز کنند و اصالت برند خود را افزایش دهند.


4- فضا را برای ایده های دیوانه وار باز بگذارید:
یکی از بخش های حیاتی هر برند آزمایشگاه خلاقیت و توآوری است. به طور میانگین تنها 1 مورد از 30 پروژه برند نایکی به تبلیغات مربوط می شود. این قسمت از سایر بخش های کسب و کار جدا می باشد و هر ایده دیوانه واری در آن امتحان می شود.


5- همیشه به یاد داشته باشید که حق با مشتری است:
میزان تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی به حدی است که هیچ چیز نمی تواند از اثر آن کم کند بلکه تنها گذشت زمان نحوه استفاده از آن را تغییر می دهد. 2 فاکتور اصلی که همه برندها باید همواره آن را تحت کنترل داشته باشند کیفیت هر محصول و آگاهی مشتری می باشد. جکسون معتقد است مشتری ها نقش مهمی در بازار ایفا می کنند و همیشه حق با آن هاست.






تاریخ ایجاد: شنبه 18 آذر 1396
آخرین بروز رسانی: شنبه 18 آذر 1396
تعداد بازدید: 1663